Thursday 5 January 2012

First day at secondary school

yeahhh . school pun sudah buka . hehe ..tapi first day tiada lah buat kerja rumah . form 1 kan ..masih baruu ..Orientasi sejaaa 1 minggu ..*biasalah tu*

perasaan A W K W A R D  memang ada . hehe ..walaupun sekolah rendah saya dekaaaat seja sama SM , tpi still rasa 
A W K W A R D dengan pelajar form 2 ... hehe ..

*PERASAAN SAYA SEBELUM PEGI SEKOLAH*
hehe ..GEMENTAR tu netau pasal apa . hahha . EXCITED  pula sebab saya jadi form 1 sudah . mau rasa apa perasaan jadi budak SM . hehe . HAPPY  sebab jumpa kawan lama setelah berabad-abad tidak jumpa . heee~*adede, baru cuti sekolah tidak jumpa*

First-first saya sama kawan saya masuk kawasan sekolah , kami pegi kantin dulu. hehe .. tempat semua pelajar sidang petang berkumpul sebelum masuk dewan .masuk ja kantin ,          CARI KAWAN . hahaha . tapi saya pegi sekolah rendah dulu jumpa satu cikgu yang ngam2 ada di pintu pagar . ehhe . saya salam dia sambil ucap 'HAPPY NEW YEAR AND HAPPY BIRTHDAY' sama tu cikgu . hehe . cerita2 sekejap , pegi lah saya di kantin . ''baju kau BESAR sampai macam tenggelam sudah saya tengok kau. hehe'' bilang salah seorang  pelajar form 2 . hehehehehehehehheheh....biarlah bah kan , jadi kicik jua tu bila saya besar . heheh ..banyak kami form 1 punya budak di kantin . trus tiba2 form 2 punya budak jalan pegi dewan .kami form 1 yang NOOB-NOOB ni masih lagi di kantin . HAHAHAHAHAH ! lucu oh ! lama lagi tu kami di sana.*ndk lah lama sangat* then ada lah satu urg kawan form 1 ikut pegi dewan , ''satu orang buat , semua pun ikut , satu orang jalan , semua pun jalan.'' hahahahha ! begitu lah itu manusia kan . kalau dalam sekelompok orang , selagi tiada satu orang buat sesuatu , selagi itulah tiada yang bertindak kan .apa lagi , kami semua yang NOOB-NOOB ni pun jalan pegi dewan sambil ketawa2.*ndk lah bah semua orang ketawa.maksud saya , saya sama geng2 saya* sampai di dewan , form 1 punya budak berdiri sini sana.form 2 berbaris . hehe . punyalahhhhhh NOOB . hahah .tiba-tiba,ada satu suara nyaring teriak dari jauh ''Oii ! berbaris bah !'' sekali saya pusing ke arah itu suara dengan slow motion, angin bertiupan , rambut saya pun berterbangan.*HAHAHA!KIDDING* itu suara milik cikgu perempuan . hehe .. apalagi , cepat2lah kami yang NOOB-NOOB ni berbaris.berhimpit-himpit takut kena teriak cikgu .hehe. sudah kami duduk , ada orang beberapa budak form 2 bahagi2 buku . NILAM lah pula . *bosan jugalah* hehe 

lepas dari dewan , kami balik pegi skulah ,  O R I E N T A S I .bnyk lah kmi buat , suai kenal , bhagi2 group buat kerja , begitulah . banyak juga lah kawan baru yang saya kenal . hehe . 

time balik , saya tunggu bas di sekolah . lama kami tunggu kan , then baru saya ingat uncle biasa tunggu kami di bus stop . ndk jauh dari skulah . kira2 100meter sejaa .tapi susah mau nampak dari skulah . sekali tu , saya sama c ange sama bilin lari pegi bus stop . uncle bas time tu on the way pegi skulah . hahaha . tuu form 2 yang se-bas bukan kasih tau atau cari kami . drang di dalam bercerita lagi . adede .... nvrmind lah . kami junior tau sudah . hehe ..


nah , dengarlah..syiok . hehe ..
kBye :)

No comments:

Post a Comment