Saturday 31 March 2012

Novel - Diari Seorang Guru

Hey y'all !
apa khabar ? sihat- sihat jua kan ? hee~ 
saya mau share-share ni pasal satu buku , 

Judul :Diari Seorang Guru
Penulis :S. Hawa      
Penerbit : Alaf 21 Sdn Bhd
Edisi :2005
(buka shja buku , then ada ditulis ::
*Special Present from daddy , belongs to Netalie (kakak) 2 Jul 2009*)

'Dari helaian waktu kutemui halaman dirimu'
 
 ::Kamaliah meluahkan segala-galanya tentang kenangan, masalah dan cinta yang berputik setelah mengenali Azhar , juga guru di sekolah Sri Meranti , sebuah sekolah 
Peristiwa 'fire drill' di asrama merungkai memori empat tahun lalu..

(oke diam . hahahhahah !)

syioklah baca ni buku .. ehh , 'diari' .. hohoho .. lucu ni kadang kadang ..betul-betul 'diari' ..hahah ..
macam 'real' punya bah .. hehe ..ni penulis macam jadikan kita sebagai Cikgu Kamaliah ..and , romantik jugalah ..tapi 'romantik komedi' .hohoho ..ni penulis macam betul betul berpengalamanlah saya rasa ..heheh ..

saya bila besar , mau jadi photographer actually ..tapi macam tidak berapa bagus ..so saya ubah fikiran mau jadi cikgu :)) ..then  time saya pegi tengok2 rak buku di rumah , ada pula buku ni .. saya tertarik sebab judul ni buku 'Diari' and 'Guru' ..saya tanpa fikir, saya terus ambil , bawa pegi sekolah untuk baca .. time NILAM di sekolah . hohoho(takut kena tulis nama oleh itu perpustakawan kan ..hehe ..) Saya ada 'diari' , tapi bila ada mood seja saya tulis .. apalah tu kan ? hahah .. malas bah kadang kadang .. then , lepas shja baca ni novel , semangat ni tulis diari ...hohoho ~ saya ambil masa baca ni buku 3 hari .. kemarin last day . haha .. time-time tiada current , saya sanggup baca guna 'torch lgiht' lagi bah ! ahhaha! terlampau kesyiokkan sudahkan membaca ..lagi pun last chapter sudah..alang-alang kalau stop di last chapter ..kalau terstop di last chapter , then sambung balik baca , hilang sudah itu 'feel' yang kita ambil ..heheh ..

kamu patut beli ni buku ! grr ~ syiokk okay ?! hahahahhahah !



kbye 
















-xoxo-

No comments:

Post a Comment