Sunday 5 August 2012

Tutorial: Buat gambar kita ada Twins

Heyy kamu ! 
punya lama saya tidak on9 . HAHAHA . 
itu modem kami rosak baa ..mau kena siram air panas tuu . haha . Broadband jugalah penyelamat saya . hahaha.

Banyak orang tanya macam mana saya buat gambar saya ada twins.. So saya ni bukan jenis yang lokek ilmu .hehehe ...ikut jaa laa langkah2 saya edit eh? :)

Kalau mau buat gambar macam tuu, first thing, kamu mesti ada PHOTOSCAPE [<-klik to download] and GIMP [<-klik to download] 

lepas selesai download ...

]

 cari gambar yang kamu mau guna ..and then ..







then jadi macam ni laa kalau kamu sudah siap kasi potong2 bahagian yang kamu mau buang.

time to save ! :D

 tapi, mau tukar format gambar dari  xcf  ke png





then , buka Photoscape kamu :D


 and then , tekan button yang kecil tuu

cari gambar yang kamu sudah edit di GIMP tadi ..

Pandai-pandailah kamu adjust2..
then save !





hehehe ...senang kan ? harap kamu faham laaa yaa ? :) kalau tidak faham or salah buat, cuba lagi .. hohoho ..
p/s : tekan gambar untuk besarkan.. gambateh ! :D 







No comments:

Post a Comment