Tuesday 9 October 2012

''Hahaha. Kesian Meme jadi boy boy ne hari''

Hello readers ! :)

Tadi pagi saya terbangun sebab dengar mami telefon dadi. Mami cakap sama dadi yang paip di bilik mandi rosak. Air menitik non stop. Jadi tidak lama tuu phone pun berbunyi.. masih dalam selimut dengan satu mata berbuka...
*Dadi on the phone* : Meme,cuba kau pegi tinguk2 dulu itu paip yang mami bilang rosak.
Me: *bangun dengan malas pegi tinguk itu paip* Ohhh. longgar tuu. *men rambang2 teka. hahaha*
Dadi: boleh kau kasi bagus ?
Me : baaaah. 

Jadi, on the phone with dadi sambil kasi bagus2. Tapi tetap air masi menitik. -________- Jadi dadi suruh mami beli paip baru. Mami beli time hantar saya sama kakak pegi Church. Ada latihan untuk Thanksgiving PPK 2012. 

Time di rumah sudah, again, on the phone with dadi kasi bagus itu paip.Sudah saya awal2 kurik tool boxes dadi cari spanner semua. Bukan senang mau kasi buka tuu paip. PUNYA MAIN keras ! sakit tangan saya actually. Merah2 sudah  Oh ! by the way, bukan paip yang panjang2 tuu aa. I mean kepala paip baa. Hahaha. Time2 saya kasi pusing2 mau kasi buka, sa guna tangan. Apa tidak susah -,- Terus dadi ada mention about spanner. Bagus2 saya kasi sedia spanner di sebelah saya bukan saya pegi guna. HAHAHAH.  buang masa ne guna tangan. Aah, lepas guna spanner, baru senang buka. Cabaran baru lagi, kasi masuk kepala paip yang baru. Oh gosh. Ne part paling susah. Saya takut something tambah rosak baa. Dadi cakap ''jangan miring aa..'' Jadi saya pun mula takut. Then jangan kasi terlampau ketat. Tapi bagi saya ketat sudah tuu lepas saya kasi pusing2. Tapi, MIRING MAAA. YANG LUBANG KELUAR AIR PUNYA TUU DI ATAS. -________- dadi cakap, kasi pusing lagi kasi lurus. Ohhhhhhhh. betul2 mau give up sudah. Keras baaa.. Dalam hati saya, ini jaa saya ingat ''We can do all things through Jesus Christ'' . Balik2 saya cakap. 

At last, dapat juga ! YEAYYYYYYYYYYYYYYYYYYY. Bahagiaaaa. Dadi suruh MMS gambar itu paip. Saya gambar laa. Trus dadi cakap, ''lawa betul'' ngehehe..kembang laa juga. Then mami lagi nampak, mami puji kemas. wohoho. Saya buat2 rilex jaa. Like a boss :p TAPI...satu lagi yang saya risau. Air tidak keluar .Sebelum saya buat semua tuu, dadi suruh tutup air yang masuk. Adalah tuu paip2 yg mau di off dulu. Nanti air keluar kan. HAHA . Then, sekarang mami pegi buka itu benda yang mau d off. Trus mami pegi buka itu paip laa. Haleluya ! Keluar airrrrr . Deras ! YEAHHHHHHHH. Then dadi call lagi saya balik, saya dengar dadi cakap sama kawan dadi, ''....bagus sudah..Kami main telefon seja. haha'' That time, saya tau dadi kasi cerita sama kawan dadi. Then dadi cakap ada ganjarannya. Sambil ketawa2. Trus sa dengar lagi kawan dadi cakap pasal ganjaran2. HAHAHA . 
Paling saya ingat, mami cakap ''Hahaha..Kesian Meme jadi boy boy ini hari.'' Yeaaaah. Saya tau juga tuu. haha. Sebab adik beradik saya teda yang boy kan :D 
Dapat juga saya kasih bagus itu kepala paip. Even saya tidak suka KH. hahaha. Di KH kan ada ajar :3 tapi saya tidak berminat . Sebab saya tidak berapa suka subjek KH. 



(ni naa paip yg tidak sihat tuu. haha.)


:P Moral of the story : All things we can do through God. Jangan harapkan pertolongan seja dari Tuhan. Sendiri pun kena berusaha kan ? :D That's what I've learned today. 
WE CAN DO ALL THINGS THROUGH CHRIST


Thankyou for reading ;) Sorry if this entry complicated sikit.

No comments:

Post a Comment