Monday, 8 October 2012

Happyyy :D


HeLlO pEpOl !  
Hello readers ! :)
It's 10:38 pm dan saya masih lagi bersemangat mau taip menaip di blog purple2 ne sambil2 dengar Hitz.fm di dalam bilik kecil saya yang gelap-gelap satu orang. HOHO . Besok PMR sudah kan ? All the best for PMR candidates ! :D  and thank you sebab kamu kami cuti. *evil laugh* 

Neways, exam penggal ke 2 is over. Jadi tengah tunggu paper2 and result2. Tadi di sekolah, paper Geo yang saya cakap senang macam sejarah tuu kena bagi sudah. Sebelum kena bagi tuu, saya target dalam 80% -85% seja.. yang penting A . haha. And then sebelum itu paper kena bagi, cikgu Ben, cikgu Geo kami ada post di group Geo St Peter tentang berapa orang dapat A. Kalau dulu time exam penggal pertama, jumlah orang dapat A meningkat ! :D hanya 7 orang seja yang dapat B . no C or D . :D 
Cikgu Ben tida terus2 bagi kami kertas OMR. Dia bagi kami kertas soalan dulu. Like usual , teka sendiri laa.  Cikgu cakap jawapan, kami kasi tanda d kertas soalan. Tiba2 ada satu masa, 
Cikgu Ben: Setakat ini ada orang baru 1 seja yang salah kan ?
Murid-murid: *tengah riuh mencari orang yang hanya salah satu setakat itu*
Cikgu Ben: Bahhhhh... diam2 sejaaa. 
Saya: *terasa. tapi diam2* 
Time habis sudah, saya hanya salah 3. Tapi saya diam2 seja. Dalam hati tau suda laa berapa markah saya. *tapi masi nervous. jari2 semua freezing* Cikgu ada cakap bah tu, markah paling tinggi ialah 94%. Then saya tau laa siapa itu orang :p HAHAHA. Lagipun, c Ange sama c Maybel duduk depan saya dapat nampak kertas yg 94% punya. At first dorang cakap 3 alphabet ja nama dia. sebab dorang tidak dapat clearly nampak. Jadi saya fikir2, nama saya N-A-T-I-C-A. mana mungkin saya . ada kawan saya nama dia R-A-Y. Mungkin dia kali sa rasa. Dia pun boleh tahan tuu pintar dia. haha. Terus c Ange& Maybel nampak sudah, dorang cakap saya. woah. terkejut jugalah. Berabis saya deny. Tapi kan, saya ingat punya ingat, saya tulis nama saya d kertas OMR, ''N-A-T'' . WOAHAHAHA. time tuu hati saya berdegup dengan kencang sekali.  Tapi still buat muka rilex like a boss :p HAHA .
Naaaaah, tibalah masa cikgu bagi kertas OMR. Cikgu start dari B sampai paling tinggi. Lama ne sampai turn saya. Tapi tetap, buat lekk seja. HAHAHA . #TembirangMuch Then nombor yang start dari markah 80% semua sudah kena bagi. Now 90% punya sudah. Semua orang tengah sibuk2 cari2 siapa yang belum dapat. 
Then cikgu cakap, ''Aevilyvia, 92% ! '' semua orang tepuk tangan. Tapi, c Aevil teda datang ne hari. This time, cikgu sengaja2 lagi sekejap kasi suprise. ''Orang yang dapat 94%, NATICA !'' trus kawan2 saya berdiri tepuk tangan. Saya pun berdiri mau ambi tuu kertas sambil tepuk tangan. Tidak juga terkejut. Sebab sudah tau kan. HAHAHAHHA. 
TAPI, kawan saya c Azerra, dia bagitau cikgu yang ada tersilap soalan nombor 49. Cikgu cakap jawapan ialah D. tapi sepatutnya B . Ini soalan pun saya kena tanda salah oleh cikgu.  Then cikgu check betul2, sah. jawapan yang cikgu bagi salah. Jadi tambah lagi markah saya :D It's 96% now. haha. bahagiaaaaaa.. Kawan saya yang bagitau cikgu tuu pintar juga dia tuu. Selalu dapat markah yang tinggi2. Then dia cakap sama saya: ''Uiseh Natica...dapat markah paling tinggi ooh..Dapat kau kasi kalah saya this time. Baru satu subjek.'' WOAHHHHHHHH. AYAT DIA. POWER ! HAHAHA . Sa faham juga baa maksud dia tuu. bikin takut juga laa dia ni. HAHAHA. 

BY THE WAY, apa yang saya mau cakap sebenarnya ni, I'M VERY THANKFUL TO GOD FOR WHAT I'VE RECEIVED. VERY VERY THANKFUL.  Sebenar-benarnya, saya pun tida sangka saya dapat markah up 90% . Paling tinggi lagi tuuu. :') Saya betul2 bersyukur ! Bukan saya sendiri dapat buat semua tuu. Semua tenaga yang saya guna untuk ulangkaji pelajaran semua dari Tuhan..Bukan dari battery, bukan dari elektrik. Semua kebijaksanaan semua datang dari Tuhan. Bukan saya :) Saya tiada minta pun mau dapat paling tinggi. Yang penting saya A seja. Tuhan sangat baik. Dia bagi markah lebih :) 
Jesus, thank you for everything ! I love youuuuuuuu.

Tuhan tiba-tiba ingatkan saya tentang ini ayat dalam alkitab:
''Jerih payahmu tidak sia-sia'' 
1 Korintus 15:58
Haleluya. Segala puji hanya bagi Dia.

Okayyyy.. Good night readers. Thank you for reading . ;) 

No comments:

Post a Comment