Sunday 29 July 2012

''Patient is the best policy''


heyyyy !
haha. Kamu tau? saya suka makan mentos :D ni mentos baru jaa sa beli kemarin.. sedap ! Mentos Lime Mint flavour. Limited Edition lagi tuu..so lain kali bila saya marah or merajuk sama kamu, kasi beli ja sa mentos ..tia paya cakap apa2, sa kasi maaf juga tuu . HAHAHAH . 

iklan baa tadi tuu . haha . okay straight to the point -,-
''Patient is the best policy''
so kenapa ni kali punya entry tajuk dia itu ? haha . actually ini ada kaitan dengan header baru saya :)
dulu, pernah baa sa try buat header transparent sendiri ..siap ada gambar saya lagi tuu ..but hancur jadinya . hahahha ! then sa dengan tanpa segan silu nya guna freebies orang lain -,- OMG . that feeling. hahaha ! embarrassing much okay ?
 That time yang saya buat header sendiri tuu saya putus asa sudah ..sebagai manusia , we will change our mind bah kan ? So kemarin[28/7/12], saya semangat balik mau buat header sendiri..saya tidak kisah kena marah mumi sebab tia pandai keluar2 dari bilik . hahahah ! 
first, saya cari di blog2 orang yang ada buat tutorial about header transparent using photoscape.saya tidak guna photoshop  ..tidak banyak yang saya jumpa ..paling banyak pun guna photoshop jaa ..
then ada satu blog ne, dia ajar step by step ..sa dengan bersemangatnya belajar ..hoho ..sampai satu step, kena suruh download gimp ..sa dulu ada download sudah tuu ..sebab dulu saya ada try kan..tapi sebab saya putus asa, saya trus pegi delete tuu software dari lappy saya . HAHAHAHAHA.! kdiam
ni sanalah start problem ..sa download berjam2 ..tapi tidak dapat buka ! OMG . saya betul2 marah sudah tuu ..then saya try lagi ..pun tidak dapat ..saya try laa banyak kali ..tapi tidak dapat juga -,- then saya dengan bijaknya(esehhh :p ) pegi cari tutorial download gimp [klik] ..naaah , start sana baru betul apa yang saya download ..memang perlukan kesabaran okay .. saya tunggu jaaaaa download habis ..bosan bah . sementara tuu saya pegi on facebook :D tapi 'kawan' saya yang selalu chat sama saya pun tiada on -_____________-
actually time-time saya download ne barang-barang semua kan, saya badmood tuu . HAHAHAHAH . 
then habis sudah download, dapat sudah saya buat ! yeayyyyyyyyyyyyyyy ! happynya !!!! saya sangka susah ..but sebenarnya sangat sangat senang ! :D lepas ne kali-kali lah saya tukar header saya ne ...*evil laugh* 
so credit to this blog : http://alyahbakar.blogspot.com/2011/02/tutor-buat-header-transparent-tanpa.html ..kalau siapa-siapa yang mau buat header transparent tu , download dulu PHOTOSCAPE and GIMP ..but last step yang itu tuan punya blog tiada ajar, tukar format header yang kamu mau buat itu pegi png  okay ? hohoho .. kbye ;)
p/s: sorry ..panjang ni entry ..HAHAHA

                                                                                    

No comments:

Post a Comment