Friday 8 November 2013

Cita-cita tuan punya blog

Holla eberibadi !
How was your day?

Hmmmh.. So my gorgeous-smart sister, si kakak sudah dalam pengakhiran tahun persekolahnnya.. Pendek kata, dia tengah berperang dengan SPM dia. Wonder-wonder juga saya apa dia mau jadi bila besar. Bila tanya dia, dia pun tidak tau apa mau jadi. HAHAHA. ( but i know kakak, kau ada sua cita-cita cuma tidak mau kasitau si adik kau ni kan :p ) Apa-apapun, wish you all the best. You will have your own life soon. I just you get ready lah. Heeeee

Kalau saya pula, teringin sangat mau jadi PHOTOGRAPHER. Yeap. Memang dari usia mentah lagi sangat-sangat mau jadi photographer. Memandangkan masa depan generasi kami ni kos hidup makin tinggi, so saya letak photographer di tangga kedua cita-cita saya. 

Di tangga ketiga pula, saya mau jadi HAIRSTYLIST. Wasehhhhh... Kenapa kah? Heee sebab mum saya ni seorang stylist. Kekeke.. semua alat-alat rambut semuanya ada di rumah. Saya memang biasa guna semuanya dari kecil lagi. Kira pakar jugalah. ( naik bakul angkat sendiri pula hahaha ) So cita-cita ni saya letak di tangga ketiga. Bukan juga minat sangat.. boleh lah~ 50/50 gitu.. 

Tangga pertama cita-cita saya, saya mau jadi usahawan. (Wahhhhh ada hati mau jadi usahawan. Math pun nyawa-nyawa ikan sajaaaaa.) But seriously, entah sejak bila lagi saya minat mau jadi usahawan ni. Based on one of my very close friend, dia dalam umur-umur sendiri sekarang sudah ada kedai sendiri. Wahh untung sendiri dapat ohh... Then dari upin-ipin lagi saya tengok, tajuk Usahawan Muda.. Semua usahawan Malaysia yang berjaya.. Buat saya minat untuk ceburi bidang keusahawanan ni. Padahal dulu, langsung tiada minat bah dalam ni bidang. Hahaha. 

Tapi kalau generasi sekarang, satu kerja memang tidak cukup kan? So 2 kerja saya mau. hahaha. First usahawan. Buka kadai sendiri..Then upah orang jaga kadai.. Sementara jadi photographer. woahahaha.. Photographer untuk orang kahwin. Actually saya memang minat kalau bab-bab urus perkahwinan ni. I mean jadi make-up ka.. hairstylist ka.. photographer ka.. Memang sangat-sangat minat! 

Yang penting, saya dapat kerja yang halal.. Memang bersyukur lah. Weeeeeeee ^^

So sekian seja entri pasal cita-cita ni. Apa cita-cita kamu pula? Heeee..

No comments:

Post a Comment